Mek en Mariek in de Wild Wild West

Los Angeles

We zijn weer terug in het hotel waar het allemaal is begonnen, in de stad waar het allemaal is begonnen.

Op weg hiernaartoe, vanuit San Diego, hebben we de stranden van the Orange County bezocht. Wie de serie “The O.C.” kent, weet wat dat betekent. Hier wonen een hele grote hoop rijke mensen bij elkaar, dus het ziet er allemaal weer piekfijn uit! Helaas was het wat bewolkt, dus geen perfect strandweer! Geen slotakkoord op het strand dus om nog even bij te kleuren voor we naar huis kunnen!

In L.A. hadden we uiteindelijk nog 2 volle dagen te besteden. Dag 1 was voor downtown LA, waar we nog helemaal niet waren geweest. Hier vind je de oudste gebouwen van L.A., hier is het allemaal begonnen. Daarnaast ook Chinatown, klein Japan, het financial district en het oude station van LA. Dus nog altijd genoeg te zien!

Vandaag hebben we nog even lekker uitgeslapen, nu het nog kan! Het is nu tenslotte nog vakantie! :) Vanmiddag naar een mall geweest, daar naar de film geweest (Spiderman 3 in IMAX, helaas niet 3D) en vanavond zijn we naar een comedy cafe geweest (waar Jay Leno een paar keer per maand optreedt), waar we 4 stand-up comedians hebben gezien.

En dat was een fantastische afsluiting van een fantastische vakantie! Voor iedereen die op vakantie wil en op zoek is naar geweldige natuur en geweldige steden: de VS is misschien niet het eerste waar je aan denkt, maar het is echt een aanrader! Heel veel afwisseling. Verkeer is behoorlijk relaxed. In een automaat rijden is relaxed. De mensen zijn hartstikke aardig en open, ze maken snel een praatje met je (favo openingszin: “where are you guys from?”). Hotels zijn goed. Hotelkamers groot. Bedden groot. Eten prima, als je het fastfood ontwijkt (wat niet altijd makkelijk is!) en het is nooit te weinig. Gratis refills van je (fris)drank bij het eten. Het weer, vrijwel altijd goed.

Om maar eens wat pluspunten te noemen.

Maar nu zit het erop! De afgelopen weken hebben we ruim 4600 kilometer afgelegd. Dat is twee keer op en neer naar Milaan of bijvoorbeeld een keertje op en neer naar Moskou… Dus het is mooi geweest! We zien jullie weer in ons ouwe vertrouwde Nederland! Tot gauw!

Robin

Goed verhaal en goede reis terug! Snel pokeravond plannen ;)

Laurens

Klonk allemaal als een leuk avontuurtje en zeker iets wat ik ook wel es wil doen daar.

Hanith

Wow! Erg leuk! Have a save trip home.... kussies!

Margret & Anouk

Het waren echt coole foto's
Goed verhaal zeg!:)
Fijne reis terug.
Zie jullie
Margret & Anouk(je)

Ella

Leuk dat jullie er weer zijn! :)

Hallo,

Wij gaan in September de zelfde reis als jullie maken. Althans als ik zo jullie verslag lees hebben jullie ook geboekt bij exit-reizen. De Best of the west Reis.

Wij zijn druk alles aan het voorbereiden, tenminste aan het zoeken wat we allemaal willen doen. Hebben jullie misschien tips of dingen die we moeten zien/doen!

Graag hoor ik van je

Joshua

Bestofthewest.reismee.nl !!! reagear aub in het laaste verhaal..

Hallo Marieke,

Bedankt voor je reactie. We zijn nu al eigenlijk druk bezig met kijken wat we allemaal willen zien. We hebben al een aantal routes af.

Je geeft aan dat je op tijd moet vertrekken, maar wat is op tijd... 9.00 uur bij een afstand van 400 km... is dat goed??? of is het slimmer om vroeger weg te gaan???

Ik heb je tips gezocht, maar kan ze niet vinden hihihihi!

hoor graag van je