Mek en Mariek in de Wild Wild West

Vakantie vieren en meer autopech.

Dezer dagen hebben we het wat rustig aan gedaan. Rondom Sedona en Phoenix was het zo'n 100 graden Fahrenheit (oftewel 35 graden Celsius), dus prima temperatuur voor een duik in het zwembad! Sedona ligt tussen de gigantische rode rotsformaties, dus daar hebben we nog even van genoten. Middels een mooie wandeltocht zijn we afgedaald naar een riviertje, waar we even hebben zitten chillen. Vervolgens weer de auto in. Op naar Phoenix, beter gezegd: Scottsdale, een onderdeel van Phoenix. Daar hebben we twee nachten gezeten en een dagje genoten van het zwembad :) Na een dag lamzakken, was het vandaag weer tijd voor aktie! We waren wederom met goede moed in de auto gestapt. Maar de autoproblemen waren al een tijdje uitgebleven, dus er moest wel weer wat gebeuren! Een kilometer of 50 van Phoenix op de snelweg klinkt er opeens een keiharde knal: er zit een behoorlijke ster/gat in de voorruit… Blijkbaar heeft een behoorlijke kei o.i.d. ons geraakt! Hij is niet door de ruit heen gegaan, maar wel zo geraakt dat Marieke opeens tussen de glassplinters zat! Nu dat weer… Meteen de eerste afslag genomen en na een ommetje vonden we gelukkig al snel een garagebedrijf. Mooi! Hun advies: niet mee verder rijden. Dus maar weer even een belletje met het verhuurbedrijf. Dat was niet slecht geregeld: anderhalf uur later werd er een nieuwe auto afgeleverd! En zo rijden we nu in onze tweede auto in drie weken! Deze is een maatje groter en luxer. Dus prima! Inmiddels waren we weer heel wat tijd verloren, maar rond een uurtje of half 4 kwamen we dan toch aan bij het Joshua Tree National Park, de bestemming van vandaag. Wederom een nationaal park in de woestijnachtige sfeer, maar weer totaal anders. Heel bijzonder weer! Aansluitend hebben we een bezoek gebracht aan Pioneertown. Dit ziet eruit als een oud, typisch westernstadje, maar het is allemaal nep: het is in de jaren 40 gebouwd om films op te nemen. Het zijn dus alleen geveltjes, maar weinig tot niets erachter! Redelijk bizar! Vanavond lekker gegeten in Palm Springs (bij een homo-bar/restaurant, maar dat terzijde) en nu slapen: morgen op pad naar San Diego! Ons laatste onderdeel van de reis, voor we weer teruggaan naar LA... Het einde is serieus in zicht!

Laurens

Okay, klinkt weer goed.. Doe ook een foto van de nieuwe auto zou ik zeggen :).

Joni

Die komt maar kan het nu echt niet meer opbrengen dus morgen weer een dag! nn! :)

Robin

Klinkt weer goed, maar wat gaat die reis toch weer snel! Geniet er nog ff van, want voor je het weet zit je weer in het heerlijke regenachtige weer van hollandia!

Marieke

Helaas kunnen we al vroegtijdig wennen aan het druilerige weer! We zijn nu in San Diego: hartstikke bewolkt! :(

Hanith

Haai lieve marieke en poni! Klinkt weer erg goed zeg! Moest ff drie verhalen in 1x lezen, maar ben nu weer helemaal op de hoogt. Geniet nog maar ff lekker! Kussies!

Ella

Times flies...
Wanneer komen jullie precies terug? Handig om te weten ivm het welkom terug feestje! ;)

Geniet er nog even van!