Mek en Mariek in de Wild Wild West

Van St. George via Page naar Sedona

Na onze overnachting in St. George gingen we nog verder oostwaarts, richting Page. Inmiddels bevinden we ons rondom de grens tussen Arizona en Utah. Op weg naar Page hebben we een bezoek gebracht aan Pipe Spring. Een nederzetting waar eerst indianen en daarna mormonen hebben gewoond, midden in de woestijn bij een waterbron. Het huis wat de mormonen daar hebben gebouwd, konden we bezichtigen: best indrukwekkend! Die lui zaten er behoorlijk relaxed bij, ook al zaten ze zo geisoleerd! Vervolgens verder naar Page. Daar vlakbij ligt een meer wat is ontstaan door aanleg van een dam. Deze dam houdt het water van de Colorado river tegen, waardoor een hele canyon is volgelopen, wat nu een gigantisch recreatiegebied is. Daar hebben we dus even gebruik van gemaakt! Het water was nog behoorlijk koud, maar we hebben het toch even gewaagd. Het was lekker rustig, op een paar campers na: je mag direct aan het meer, op het strand kamperen. Toplocatie! Na deze duik zijn we dan toch naar Page zelf gegaan. Daar nog even in het bubbelbad gedoken, terwijl het inmiddels nogal bewolkt werd en er wat regen zat aan te komen. De nieuwe dag bracht ons van Page naar Sedona. Via de Grand Canyon! Dat was dus weer een mooie rit vandaag! Behoorlijk indrukwekkend! Je rijdt helemaal naar boven, waar het lijkt alsof je op een gewoon plateau rijdt, maar daarin bevindt zich dus de gigantische canyon. Via Flagstaff, een gezellig stadje vol hippies, artistieke types en andere alternatievelingen, kwamen we zojuist aan in Sedona. Onderweg hebben we wat regen gehad… dat was niet de bedoeling! Laten we hopen dat het morgen weer wat beter is. Al hopen ze kilometers verderop dat het gaat regenen: ten oosten van ons in Arizona woeden op dit moment grote bosbranden. We zitten er overigens nog een heel eind vandaan, dus we zitten veilig! Morgen gaan we richting Phoenix, waarna we weer richting het westen trekken. Nog maar een weekje vakantie!

Laurens

hf!!