Mek en Mariek in de Wild Wild West

Las Vegas

We zouden vandaag via Death Valley naar Las Vegas moeten rijden. Het was echter nogal een trip: 14 uur in de auto was ons iets te veel van het goede… Dus besloten we rechtstreeks naar Vegas te rijden. Daar wilden we tenslotte toch graag naartoe! De weg ernaartoe was overigens al een attractie op zich. Voor we het wisten zaten we in de woestijn (terwijl we de dag ervoor nog tussen de besneeuwde bergtoppen zaten!). Behoorlijk bijzonder! Onderweg hebben we gegeten in een typisch Amerikaanse ‘diner’. Niet zo typisch met die rode banken etc, maar een wat ouderwetsere versie. Het was moederdag, dus het was druk met gezinnetjes, die lekker gingen eten! Geniale omgeving! Vervolgens verder op pad. Bij het passeren van de staatsgrens wisten we weer meteen dat we in Nevada waren: midden in de woestijn een groot hotel met natuurlijk een achtbaan, een enorm winkelcentrum vol outletwinkels, en natuurlijk een paar casino’s! Vlakbij Las Vegas ligt de Hooverdam, dus die hebben we eerst nog even bezocht (om vandaag toch nog iets écht gedaan te hebben). En toen was het zover: Vegas! Behoorlijke skyline, zo midden in de woestijn! Die skyline wordt grotendeels bepaald door de gigantische hotels op ‘the strip’. Ons hotel zat helaas niet daar, maar in het oude centrum van Las Vegas. Daar bruiste het overigens ook behoorlijk! Ons hotel was ’s avonds natuurlijk helemaal vol lichtjes, evenals de rest van de straat. Geniaal! En het was lekker druk: er speelden wat country bands, dus daar was heel wat volk op af gekomen! En stijlvolle types! Nu stikt het in Vegas van de stijlvolle types! Het moge duidelijk zijn dat de crème de la crème van de VS hier op afkomt! We vonden het aantal dikke mensen nog wel meevallen in de VS, maar in Las Vegas wordt dat allemaal in een keer goed gemaakt! Natuurlijk zijn we ’s avonds meteen naar the strip gegaan om de hotels uit te checken, want dat is een soort van attractiepark! We hebben slechts de helft kunnen doen op deze avond, zo groot was het! Volgende dag hebben we om te beginnen eens goed uitgeslapen, want dat was wel nodig! ’s Middags de stad in: er moest natuurlijk gepokerd worden. De buy-ins waren echter nogal hoog… het viel niet mee om voor een fatsoenlijk bedrag te kunnen spelen! In de tussentijd hebben we wel een aantal hotels gezien, wat wel een bijkomend voordeel was! Je kunt er niet bij wat een geld daar is gespendeerd aan die hotels! Anyway, eind van de middag ging Joni uiteindelijk pokeren! (Bij Paris: waar de Eiffeltoren en de Arc de Triomphe zijn nagebouwd. Je verzint het niet) En dat ging verdomde goed: van de 20 man werd Joni 4e! Helaas dus nét buiten het geld (nummer 1, 2 en 3 werden uitbetaald), maar toch! Goede prestatie, voor een firsttimer! ‘s Avonds hebben we de rest van de strip nog even bekeken: nagebouwd New York, nagebouwd Venetie, hotel in de vorm van een pyramide, het gigantische Ceasar’s palace, waterballet bij het Bellagio, casino in de vorm van een gigantische circustent, en zo kunnen we nog wel even doorgaan! En hiermee zat ons Vegas-avontuur al weer op, helaas. Het was kort, maar krachtig! Volgende dag moesten we weer de auto in: naar St. George. Daar hebben we Zion National Park bezocht. Meer natuurgeweld, dus zie de foto’s!

Laurens

haha, vet man! Jammer, net niet in de prijzen..maar well done ja :).

Ook mooi verslag Marieke!!! Het enthousiasme liegt er niet om met al die uitroeptekens!!!!!!! haha :)

Ella

Ik ben trots op je broer!

harry

hallo daar, wat weer een goed verhaal marieke en Joni wat jammer dat je niks hebt gewonnen bij het pokeren volgende keer beter.

Groetjes uit Ryptsjerk