Mek en Mariek in de Wild Wild West

San Francisco

Twee volle dagen in San Francisco zitten erop. Ondanks het bovengemiddeld hoge aantal zwervers een superleuke stad! Een aanrader! Op dag 1 zijn we door het centrum, via Chinatown naar het financial district gegaan. Daar wilden we eigenlijk een wolkenkrabber in, maar een vriendelijke passant wees ons op de Coit tower. Een toren uit de jaren ’30 met een goed uitzicht over de hele stad. Dit draaide uit op een flinke stadswandeling, maar het uitzicht vanaf de toren maakte het de moeite waard. Via de haven zijn we naar Pier 39 gegaan. Beetje hetzelfde effect als de Santa Monica Pier: veel eettenten en kindervermaak. Vervolgens naar Fisherman’s wharf, een deel langs de kust met winkels etc. Daar zagen we hem: The Bushman. We hadden er al over gelezen en ja hoor, hij zit er echt! Een zwerver zit achter twee grote takken en als mensen voorbij lopen laat ‘ie ze schrikken. Geniaal concept! Beetje jammer dat ‘ie meteen zijn hand ophoudt en om geld vraagt.. Tenslotte zijn we met het bekende trammetje over de heuvels naar het hotel terug gegaan. Vanaf de heuvels zagen we de mist de baai intrekken. Blijkbaar een bekend fenomeen in San Francisco na een aantal warme dagen, maar een behoorlijke bijzonder gezicht! Het koelde ook meteen flink af! Tot nu toe hebben we overigens fantastisch weer gehad. Alleen maar zon en lekker warm! Volgende dag was het tijd voor de Golden Gate Bridge. Na deze belangrijke trekpleister hebben we nog wat wijken uitgecheckt. Zo gingen we naar de Mission-wijk. Volgens de Lonely Planet een gezellige wijk, waar Amerikanen, Mexicanen, Afro-amerikanen en af en toe een junkie fijn samenleven. Nou, zo gezellig was het er niet! Het stikte op Mission street van de hangjongeren, gangsta’s, dealers, zwervers en meer van dat soort. Bijzondere is dat als je een straat rechts of links gaat er meteen niets meer van te merken is. Daar is het rustig, leuke winkels, niks aan het handje! San Francisco is wat dat betreft sowieso vrij apart. Het ene stuk is een groot hol van verderf, maar ga je de hoek om is alles prima voor elkaar. Je moet dus wel even weten welke straten je wel en niet moet nemen! Jammer genoeg moesten we altijd door zo’n verrot stuk als we van het centrum naar ons hotel wilden… Maar, daar zorgde de Moeder Natuur voor een oplossing: omdat het zo afkoelde, was het opeens een stuk rustiger op straat! Aangezien San Francisco de ‘gay-capitol’ van de VS is, hebben we de homo-wijk ook nog even een bezoekje gebracht. Tenslotte hebben we heerlijk gegeten in het centrum in een prachtig restaurant. Dat was een prima afsluiting van ons bezoek aan San Francisco. Maar na al het stedelijk geweld, is het tijd voor wat natuur! Op naar Lake Tahoe!

Robin

Klinkt weer goed! Enjoy!

Laurens

YEs!! nature calls.. keep em comin :)