Mek en Mariek in de Wild Wild West

Langs de kust richting San Francisco

Vandaag hebben we een flinke tocht gemaakt. Eigenlijk zouden we in zo’n 3 uur van Pismo naar San Francisco kunnen rijden, maar we hebben een flinke omweg gemaakt: de toeristische route. Al met al hebben we er twee keer zo lang over gedaan, maar het was de moeite meer dan waard! Eerste stop was Hearst Castle. Dit is in feite geen kasteel, maar een gigantisch landhuis, bovenop een berg langs de kust. Het is gebouwd in de jaren ’20 en ‘30 door William Hearst, een steenrijke uitgever. Men is er 28 jaar mee bezig geweest, maar men heeft het nooit afgekregen. Deze man was gefascineerd door Spanje en Italië, en heeft verschillende stijlen in zijn huis en gastverblijven verwerkt. Al het antiek meubilair in de panden is in Europa gekocht. Maar ook complete plafonds, kerkbanken en openhaarden heeft hij uit Europa laten overkomen. Duur geintje dus, maar daardoor erg indrukwekkend! Zie de foto’s voor een impressie van het zwembad, de gastenverblijven en het landhuis. Na deze tour zijn we langs de kust verder noordwaarts gegaan. Dit deel van de kust heet Big Sur en is ontzettend mooi! Het eerste deel was nog vrij vlak. We passeerden een strand waar een kolonie zeeleeuwen woont. Het hele strand lag helemaal vol met zeeleeuwen! De verdere route was bergachtig en liep direct langs de kust. Supermooi dus! Rond een uurtje of 8 hebben we dan toch San Francisco bereikt. Het hotel leek in wat industrieel gebied te liggen, maar het bleek hartstikke dichtbij het centrum. Wij gingen dus op pad voor een hapje en een drankje. Op de straat richting centrum stikte het echter van de zwervers en ander gajes en gespuis… Relaxte eerste indruk van San Francisco! Gelukkig zijn we toch een stukje verder gelopen en kwamen we in het centrum: supervet! Geweldige gebouwen! Hier gaan we ons de komende dagen dus wel vermaken!

Ella

Mooie foto's hoor! Veel plezier in SF!

Robin

Klinkt weer goed.. keep the stories comming!