Mek en Mariek in de Wild Wild West

Van LA naar Pismo Beach

Wederom lekker vroeg wakker: om 6.00 uur ging de biologische klok… Lang leve de jetlag: we konden weer vroeg op pad! Aan het eind van de dag moesten we in Pismo Beach zijn, waar ons hotel was geboekt. Nu is er in dit plaatsje zelf niet zo veel te beleven, dus hebben we ons op de weg er naartoe vermaakt. Zo hebben we Santa Barbara bezocht. Een fantastisch leuke stad, niet voor niets het onderwerp voor een soapserie! Alle huizen in dezelfde stijl, straten strak en netjes, dure winkels, dure auto’s, hondjes in tasjes, je kent het wel… Er lijken alleen maar rijke mensen te wonen. Het stikt er ook van de banken trouwens. Het Zwitserland van Amerika… Naast het pikken van een terrasje en het struinen door de straten, hebben we er een gerechtsgebouw bezocht. Dit is nog steeds in gebruik, maar stamt uit 1929. Tegelwerk uit Spanje en Tunesië, een rechtzaal vol muurschilderingen. Jullie hebben de foto’s al gezien in de gallerij: hartstikke mooi allemaal! Na een middagje Santa Barbara hebben we onze tocht naar Pismo vervolgd. De route was erg mooi, door heuvel-/bergachtig gebied: dit zijn beelden van Californie die we niet kennen van tv. Bij tijd en wijlen lijkt het verdacht veel op Oostenrijk. Hier zijn alleen weinig tot geen foto’s van: Joni reed en Marieke is niet zo handig met die camera-unit van hem, dus daar is niet zo veel uit gekomen… Al met al waren we vroeg in Pismo. Maar er moest even een dutje en een internetje worden gedaan etc, dus uiteindelijk gingen we pas rond een uurtje of 9 eten. Blijkbaar was dat te laat… twee restaurants gecheckt, twee keer keuken dicht! En zo kwamen we terecht in een soort van Amerikaanse buurtkroeg! Geniaal! De barvrouw (30+, maar “je bent zo jong als je je voelt”-vlechtjes in het haar, roze petje, roze shirt met flink decolleté) in het midden van de ronde bar, met de stamgasten eromheen. Zondagavond, maar er werd gedronken alsof het nooit maandag zou worden! Alleen maar sterke drank ook! Bier is voor mietjes of zo? Er was niet eens een tap! En zoals alles in Amerika supersized is: ook de shotjes zijn hier een stuk groter! Op tv was natuurlijk: POKER! Maar ook de stamgasten zaten zelf te spelen. Digitaal welteverstaan. Ieder met zijn eigen ‘afstandsbediening’ en een tv waarop de ‘tafel’ te zien was… bizar! Ook bizar: er wordt binnen niet gerookt. Wie een peuk wil opsteken, loopt naar buiten! Nog even, dan zijn we in Nederland ook zover!

Laurens

Ja prima die rookvrije eetgelegenheden!

foto van barvrouw aub?! :D

Ella & Hanith

Brenda en Brendon nog gezien? :)

harry

Hallo joni en marieke,
Voor het eerst op de site geweest en reeds genoten van de verhalen en de mooie foto,s

maak er een mooie vakantie van .

groetjes harry.

karin

hey
te gek om jullie verhalen te lezen maar ff 2 dingen
Santa Barbara te gekke soap (heb ik gevolgd natuurlijk) enne 30+ ( je bent zo jong als je je voelt) word dat een probleem voor onze relatie over pak weg 2 weekjes???? :(